jun 30, 2018 Geen categorie

Vakantie!

Na mijn eerste nacht Bangkok in een leuke omgeving wilde ik een wandeling maken door een ander gedeelte van de Thaise stad. Met zowel mijn backpack als mijn cameratas (tezamen zo’n 25 KG) wandelen is niet heel aangenaam. Ik heb een TukTuk voor 30 Baht genomen naar het treinstation waar ik in de avond de nachttrein zou nemen. Ik heb mijn tas daar in bewaring afgegeven en ben gaan wandelen zonder doel. Ik moest ruim 6 uur tijd vullen, dus had geen haast.

Ik heb ruim twee uur gewandeld en kwam nagenoeg geen touristen tegen in China Town, de wijk rondom het Treinstation Hualamphong. Ik liep tussen alle Thaise bedrijvigheid. 1001 voedseltentjes op de straat en kleine restaurantjes passeer je. Dat betekend ook vele verschillende geuren. Daar moest ik wel erg aan wennen, geuren die wij in Nederland namelijk niet kennen. De een nog erger dan de ander … ook verschenen er her en der een heerlijke odeur.

Op een gegeven moment liep ik door een steegje waar allerlei specerijen werden gedroogd. Op een kleed lag heel veel van iets. Geen idee wat het was, toen ik dichterbij kwam zag ik honderden Ster Anijs! Wat rook die verzameling heerlijk!

Wat ik erg bijzonder vindt is dat je prachtige tempels treft en direct aan de zijkant half verrotte huisjes treft. Het geeft wel een bijzonder straatbeeld. En overal kom je de nieuwe koning tegen op posters met een sierlijk tafereeltje.

Bangkok is niet goed voor je budget. Je geeft veel meer uit dan je wil. Uiteindelijk heb ik een boottocht gemaakt die veel mooier werd beschreven dan het daadwerkelijk was. Ik boekte een privé tour voor 1 uur. Nadat de beste man de longboat had omgedraaid wilde hij mij alweer afzetten bij het station. Ik zei het uur is nog niet voorbij, gaan we niet nog naar de andere kant zoals beloofd? De Thaise meneer was niet zo gecharmeerd dat ik op de tijd lette en besloot om op het water te dobberen zonder gas te geven tot het echt tijd was. “So now 1 hour sir!”. Tjah, wat wil je doen met je dure apparatuur op het water. Dan maar lief lachen en hem in gedachten van de boot af gooien. Snel weg uit Bangkok!

De nachttrein van 12 uur lang was een bijzondere ervaring. Ik heb uren lang gekletst met mensen uit Zuid-Korea, we hebben zelfs nog kaarten gespeeld. Vervolgens heb ik op een bedje geslapen in de trein, het voelde echter meer alsof ik op de grond lag te slapen ergens op de Noordpool. De airco stond zo koud dat er nog net geen ijs verscheen.

Na een voordelig geprijsde Grab Taxi kwam ik aan bij het hotel waar mijn vrienden Donald en Vernon uit Nieuw-Zeeland verblijven. Wat ben ik blij om ze na twee jaar weer te zien! :D Gezellig kletsen en een aantal rondjes gezwommen in het zwembad. Vanmiddag gaan we Chiang Mai verkennen en vanavond gezellig uit eten en naar de Lady Boy Cabaret Show.  Wordt vervolgd… :D

Thailand - Bangkok - Wandeling - Fotografie - Reisfotografie - Scooter - Tuktuk - FoodThailand - Bangkok - Wandeling - Fotografie - Reisfotografie - Scooter - Tuktuk - FoodThailand - Bangkok - Wandeling - Fotografie - Reisfotografie - Scooter - Tuktuk - FoodThailand - Bangkok - Wandeling - Fotografie - Reisfotografie - Scooter - Tuktuk - FoodThailand - Bangkok - Wandeling - Fotografie - Reisfotografie - Scooter - Tuktuk - FoodThailand - Bangkok - Wandeling - Fotografie - Reisfotografie - Scooter - Tuktuk - FoodThailand - Bangkok - Wandeling - Fotografie - Reisfotografie - Scooter - Tuktuk - Food